Tikslas:
„Savęs ir aplinkos tobulinimas pakeliui į visuotinai darnią bendruomenę, kurios pagrindinis dėsnis – meilė". (M. Montessori)
Â
M.Montessori atradimai:
kiekvienas vaikas turi galios susikaupti;
vaikai – tvarkos mylėtojai;
vaikai – turi įgimtą meilę kartojimui;
vaikai labiau vertina darbą, negu žaislą;
vaikai – tylos mylėtojai;
vaikams nereikalingi nei ypatingi pagyrimai, nei nuobaudos;
vaikai privalo turÄ—ti pasirinkimo laisvÄ™;
pagarba vaikui – ugdymo sistemos pagrindas.
M. Montessori ugdymo sistema
paremta humanistine ugdymo filosofija;
akcentuoja žmogaus laisvę ir nepriklausomybę, įgimtų gabumų plėtotę;
ugdymas pagrįstas žmogaus savikura per palankią aplinką ir tinkamas ugdymo(si) sąlygas
Â
M. Montessori ugdymo sistemos principai:
laisvÄ—s ir drausmÄ—s;
lygiateisiškumo;
nesikišimo į vaiko veiklą;
aplinkos saugojimo ir tausojimo;
mokyklos ir Å¡eimos vieningumo;
klaidų kontrolės.
Â
Filosofija ir vertybÄ—s:
vaikas kuria save specialiai paruoštoje aplinkoje;
pedagogas – kvalifikuotas pagalbininkas vaikui, mokantis suteikti tinkamą pagalbą;
ne tas pats, leisti vaikui judÄ—ti be mÄ…stymo ir mÄ…styti be judÄ—jimo (prasminga veikla);
šeima yra pirmoji mokykla, tėvai –pirmieji ir pagrindiniai savo vaikų auklėtojai;
jei vaikas rodo polinkius, kurie mums nepatinka, tai klaidų reikia ieškoti netikusiame auklėjime, o ne bloguose vaiko poelgiuose.